Vægttab med sund diæt og udrensningskur

Slankekure, der lover dig guld og grønne skove på rekordtid, findes der ufattelig mange af, men virker de?
Hvis de gør, virker vægttabet så langsigtet, eller tager du det hele på igen i løbet af ingen tid?
Den største fejl som mange, der gerne vil opnå et vægttab, begår, er at tabe sig alt for hurtigt og mange gange ved at sulte sig ned i vægt.
Det er ekstremt usundt, i særdeleshed, hvis det står på flere gange om året.

Neden for finder du specialister inden for vægttab

Slankedokter.dk Her kan du få din egen onlinediætist til at hjælpe dig med din slankekur.

Netdoktoren.dk Her finder du en masse gode råd og tips til sunde og holdbare slankekure.

Vægtkonsulenterne.dk Lyder nye og sundere kostvaner med vægttab til følge som noget for dig?

Motion-online.dk Træning og diæter er en videnskab, her bliver du meget klogere.

Motion er essentielt under diæt

Hvis du er den veltrænede type og gerne lige vil have six pakken helt frem til strandsæsonen, vil en lille hurtig udrensningskur kunne gøre det.
De, der ikke har den store motivation til en decideret slankekur, kan tage det i mindre etaper og gå på en diæt med jævne mellemrum, samtidig med motion flere gange om ugen. De vil med tiden opnå gode resultater.
Det kan måske endda ende med, at de i sidste ende bliver bidt af den sunde kost og motion, og at der går “sport” i at tabe sig, så de opnår det ønskede vægttab.

Morgenmad:
Det er vigtigt at det er ”let fordøjeligt mad”, da maven, om morgenen, er ved at fordøje maden du spiste aftenen i forvejen! !Frisk frugt – lav evt. en slags smoothie (et lille glas vand, saften fra 2 appelsiner, en halv banan og 4-6 frosne jordbær, kom det hele i en blender og drik..;-) Så har du alle vitaminer du har brug for på én dag under en diæt. Hvis du har behov for noget mere tungt om morgenen, så tag evt, en portion havregryn UDEN SUKKER og med skummetmælk. En til to kopper kaffe SORT er også godt, da det er vanddrivende!

Frokost:
Nu er maven færdig med at fordøje, så er det vigtigt med noget groft, noget der tager mange timer at fordøje.!!Groft rugbrød med masser af kerner, det skal der til – også når du er på diæt. Torskerogn, tun i vand, fedtfattig kamsteg/hamburgryg/kylling. Lav evt. nogle gange en salat med agurker, tomat, peber og så bland tun i.

Aftensmad:
Under diæt er det vigtigt, at der ikke er så mange kulhydrater i maden, da du typisk ikke forbrænder ret meget om aftenen.( Det er typisk aftensmaden og ”hyggen” senere, der sætter sig, fordi du er færdig med dagens gerninger og nu synes, at du fortjener at sidde stille foran fjernsynet).
Kogte kartofler og grøntsager (blomkål/gulerødder/broccoli) eller evt. friske grøntsager. Helst ikke svinekød (kun fedtfattige koteletter, hvis det skal være)! Ellers kylling og kalkun (ikke noget indbagt), hakket oksekød 8 % fedt er også ok. Røde bøffer/steaks som engelsk bøf, flanke steak eller peber bøf er også godt nogle gange om ugen, da de indeholder det bedste protein du kan få.

Mellemmåltider/snacks:
Frugt i det hele taget og gulerødder. Groft fedtfattigt knækbrød med en let smøreost på evt.. rosiner og nødder er rigtig godt, specielt om aftenen til at kompensere for slikskålen. En god ide, at bruge årstidens frugter og grøntsager. F.eks. om sommeren: jordbær, melon, ærter og kirsebær osv. Proteinpulver shake med lav kulhydratindhold.
Meget fy fy er: hvidt brød, pasta og ris.

Motion:
Min 30 min om dagen, det kan være en kombination af en rask gåtur med hunden, sidde og se TV på kondicykel samt 5 til 10 minuters mavebøjninger. Hvis du styrketræner, er det en god ide med proteinpulver efter træningen, når du er på diæt for at få fyldt depoterne op igen og dermed få restitueret så godt som muligt.
Velbekomme………;o)

En udrensningskur alle kan være med på

Det er en lille kort 3 dages udrensningskur, hvor du får tømt kroppen fuldstændigt for “affald”. Det er en rigtig god ide at gøre en gang eller to om året, alt afhængigt af ens krop og kostvaner.

Dag 1 : Spis al den frugt og alle de grøntsager du kan komme i nærheden af og drik rigeligt med vand.
Dag 2 : Spis kun meget vandholdig frugt ( ruer,kirsebær,jordbær,nektariner o.l.). Drik stadig rigeligt med vand
Dag 3 : Drik KUN vand

Den første dag på diæten er ikke slem, men på anden dagen har du selvfølgelig en sult, der dog stadig er overkommelig. På 3 dagen, kan du godt blive lidt utilpas og måske få lidt bumser eller lignede. Dette er helt normalt og betyder kun, at du er på sidste stadie af din udrensningskur.  Diæten er ikke revolutionerende, men den renser ”systemet” effektivt.. Der ryger som regel ca. 3 kilo af i processen, hvilket jo i mange tilfælde lige får lidt markerede områder frem på maven. Og hvis du er aktiv i et fitness center, og er i nogenlunde form i forvejen, bliver også bryst og arme særdeles markede på de kun 3 dage.

Efter denne udrensningskur

Når du nu har renset din krop og føler dig godt tilpads, så kommer det mange gange også naturligt, at du tænker mere over, hvad du spiser. Spis med måde, drik stadig rigeligt med vand.
Husk varieret kost i  form af mange små måltider.

Måske synes du også om.....